נעים להכיר,

שמי ד״ר שירי גונן אביטל ואני מומחית בהוראה מותאמת, מאבחנת ומטפלת בתפקודי למידה, ויסות חושי ומוטוריקה ( בשיטת ד״ר אורלי יזדי-עוגב).

ב-14 השנים האחרונות אני עובדת בתחום החינוך המיוחד. חינכתי כיתות חינוך מיוחד בעלות מאפיינים שונים וריכזתי את תחום השילוב והסיוע לפרט בבתי הספר.

כיום אני עובדת במתי״א חפר שרון כמומחית תחום שילוב ( מתכללת ). הניסיון שלי כולל עבודה צמודה לצד המחנכות, ליווי לצוות החינוכי ולמשלבות. הכנות לוועדות רב מקצועיות ולוועדות איפיון וזכאות. מהשעות הרבות אותן לימדתי תלמידים נוכחתי לדעת  כמה התנועה הכוללת בתוכה את תפקודי המוטוריקה הגסה והעדינה, היציבה ושיווי המשקל, משמעותיים לתמיכה במנגנוני הלמידה וכאשר אחד התפקודים הללו פועל בחוסר יעילות, יכולת הלמידה נפגעת.

אני מאמינה כי יש קשר הדוק בין תפקודי הלמידה הנדרשים מהתלמידים בבית הספר והיכולת המוטורית ( קואורדינציה ) והרגשית. במרכז הלימודי שפתחתי שילבתי מרכז מוטורי מתקדם אשר נותן מענה גם לתפקודי התנועה החשובים כל כך  ללמידה משמעותית.

מעבר להוראה מותאמת, לאחר אבחון מתאים, אני משלבת גם עבודה על וויסות חושי, וקואורדינציה מתוך רצון לחזק את הבסיסים התומכים בלמידה. המרכז עשיר באמצעי המחשה מסוגים שונים ותומכי למידה ומאפשר מרחב להתנועע בחופשיות.

ערך מוסף של אופן שיעור זה הוא העלאת המוטיבציה הפנימית, הרצון להצליח והעלאת הביטחון העצמי בלמידה והדימוי העצמי.

למי מתאים המרכז

לכל תלמיד/ה מגן חובה עד כיתה ו׳, הזקוקים לחיזוק ותמיכה בלמידה ו/או בתחום המוטורי.

  1. תלמידים הזקוקים לכלים ואסטרטגיות ברורות ומובנות ללמידה.
  2. תלמידים שדרכי הלמידה הקונבנציונליות אינן נותנות מענה עבורם.
  3. תלמידים המתקשים לשבת ליד השולחן לאורך זמן וזקוקים לתנועה לקידום תהליכי הלמידה.
  4. תלמידים הזקוקים לעבודה פרטנית על חיזוק היכולות המוטוריות שלהם.

 

למה כדאי לפנות אלי?

ניסיון רב שנים בשדה החינוך המיוחד, במגוון תפקידים.

  1. ראיה והבנה הוליסטית של תפקוד הילד. אני נותנת מגוון מענים ( רגשי, מוטורי, לימודי ) ולכן חוסכת להורים מעבר בין מספר אנשי מקצוע.
  2. בניית תוכניות עבודה ומטרות, בתחומי התפקוד השונים.
  3. הבנת תוצאות אבחונים והפניה להמשך טיפול/הערכה.
  4. ההבנה מעמיקה בשטח החינוכי-טיפולי הכוללת היכרות עם התיקון לחוק החינוך המיוחד שעבר לפני כשנתיים, היכרות עם תחום השילוב בבתי הספר.
  5. קשר שוטף עם המחנכת והצוות בבית הספר.
  6. מעודכנת במחקרים אחרונים בתחום החינוך וכן באסטרטגיות למידה שונות.
  7. מאמינה בעבודת צוות ושיתוף פעולה עם כל הגורמים הקשורים לקידום התלמיד/ה – בבית הספר ובבית.

 

ערכים שאני מאמינה בהם:

אמונה – ביכולות הילד/ה להתקדם ולהשתפר.

הקשבה – לילד/ה ולהורים.

כנות ושקיפות – מול קשיים וחוזקות.

מחוייבות לתהליך – מסע הדורש התמדה, סבלנות  ומסירות.

שותפות בתהליך – הורים הם חלק מתהליך ההתקדמות.